Zastanawiasz się, skąd wziąć środki na wyposażenie pracowni przyrodniczych w Twojej szkole?
Dofinansowanie MEN Szkolne Laboratoria 2019
Środki dla samorządów na dofinansowanie zakupu pomocy dydaktycznych do laboratoriów/szkolnych pracowni przyrodniczych to kolejna, po rządowym programie „Aktywna Tablica”, odpowiedź MEN na potrzebę zapewnienia odpowiednich warunków nowoczesnego kształcenia uczniów szkół podstawowych.
Ministerstwo Edukacji Narodowej opublikowało Kryteria podziału 0,4% rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej na rok 2019, gdzie (punkt V) przedstawione zostały szczegóły dofinansowania wyposażenia w pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji podstawy programowej z przedmiotów przyrodniczych (biologia, geografia, chemia i fizyka) w publicznych szkołach podstawowych.
Program subwencji rozpoczął się w roku 2018 i został zaprojektowany na cztery lata. Co roku Ministerstwo Edukacji Narodowej planuje przeznaczyć ok. 80 mln zł, czyli w sumie ok. 320 mln zł na realizację tego programu. Dokładna kwota subwencji zostanie ustalona po weryfikacji wniosków.
Dofinansowanie wynosi 100% kwoty, czyli realizowane jest bez wkładu własnego szkoły i gminy. W związku ze złożeniem wniosku JST nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów.
Dofinansowanie dotyczy szkół podstawowych:
- publicznych dla dzieci i młodzieży prowadzonych przez JST, osoby prawne lub osoby fizyczne;
- które mają lub będą mieć od 01.09.2019 r. w ramach struktury klasę V (dotyczy przedmiotów geografia i biologia) oraz klasę VII lub VIII (dotyczy przedmiotów fizyka i chemia);
- które nie są szkołą zorganizowaną w podmiocie leczniczym;
- które nie mają w ramach struktury oddziałów gimnazjalnych (po przekształceniu gimnazjum w szkołę podstawową lub włączeniu gimnazjum w struktury szkoły podstawowej) oraz, które nie funkcjonują w ramach zespołu z gimnazjum;
- które, nie skorzystały ze środków finansowych na to zadanie z rezerwy 0,4% w roku poprzednim.
Wprowadzono roczny limit aplikowania do 1/4 szkół prowadzonych lub dotowanych przez JST, które spełniają wskazane kryteria. Kolejność zgłoszeń jest więc istotnym czynnikiem decydującym o przyznaniu dofinansowania.
Uzupełnione i podpisane wnioski należy przesyłać przez platformę ePUAP na skrzynkę Ministerstwa Edukacji Narodowej do 14.06.2019 r.
Adresy skrzynek podawczych MEN: „/gn9u55ai9v/SkrytkaESP” oraz „/gn9u55ai9v/skrytka”, w przypadku awarii systemu ePuap wniosek wysłać można także na adres email: Sekretariat.DWST@men.gov.pl.
Samorządy mogą składać wnioski do 14 czerwca 2019 r.
O przyznaniu dofinansowania decyduje m.in. data wpłynięcia wniosku do MEN!
Zgodnie z wymogami Ministerstwa Edukacji Narodowej konieczne jest umieszczenie tytułu danego kryterium w nazwie składanego wniosku. Do wniosku należy dołączyć wykaz pomocy dydaktycznych zakupionych w roku bieżącym lub planowanych do zakupienia odrębnie dla każdej szkoły i do każdego przedmiotu. Wnioski (załącznik nr 5) należy przekazywać również w formie edytowalnej (xls).
Co wybrać?
Korzystając z subwencji, szkoły podstawowe otrzymują niepowtarzalną szansę na zakup nowego wyposażenia, ale tym samym stają przed koniecznością wyboru pomocy dydaktycznych, które najskuteczniej pomogą nauczycielom realizować podstawę programową, a także przystosują pracownie przyrodnicze do wymogów związanych z reformą.
Nie od dziś wiadomo, że nauczanie poprzez czynny udział ucznia najbardziej stymuluje rozwój i poprawia wyniki. Dlatego zachęcamy do stworzenia w szkołach środowiska, które umożliwia uczniom brać udział w eksperymentach, doświadczeniach, a także projektach badawczych.
PRACOWNIA BIOLOGICZNA
PRACOWNIA FIZYCZNA
PRACOWNIA CHEMICZNA
Zawartość zestawu | Ilość | Wartość zestawu |
Monitor Promethean 65″ 4K | 1 | 37 999 zł |
Wizualizer Promethean | 1 | |
Multiczujnik PANDA (PANDA) posiadający:
– kolorowy ekran dotykowy, – czujnik temperatury otoczenia, – czujnik światła, – czujnik poziomu dźwięku, – czujnik barometryczny, – czujnik wysokości, – czujnik pola magnetycznego, – czujnik przyspieszenia, – czujnik wilgotności, – czujnik punktu rosy |
4 | |
Czujnik temperatury (NUL-203) | 4 | |
Czujnik światła (NUL-204) | 4 | |
Oksymetr (NUL-205) | 2 | |
Czujnik pH – pHmetr (NUL-206) | 2 | |
Czujnik rytmu serca i pulsu (NUL-208) | 2 | |
Czujnik dźwięku (NUL-212) | 2 | |
Czujnik spirometryczny (NUL-216) | 2 | |
Czujnik przewodności skóry (NUL-217) | 2 | |
Czujnik CO2 (NUL-220) | 2 | |
Czujnik UVA (NUL-232) | 2 | |
Moduł Bluetooth+USB+Bateria | 4 |
Zawartość zestawu | Ilość | Wartość zestawu |
Monitor Promethean 65″ 4K | 1 | 29 999 zł |
Wizualizer Promethean | 1 | |
Multiczujnik PANDA (PANDA) posiadający:
– kolorowy ekran dotykowy, – czujnik temperatury otoczenia, – czujnik światła, – czujnik poziomu dźwięku, – czujnik barometryczny, – czujnik wysokości, – czujnik pola magnetycznego, – czujnik przyspieszenia, – czujnik wilgotności, – czujnik punktu rosy |
4 | |
Czujnik napięcia (NUL-201) | 4 | |
Czujnik prądowy (NUL-202) | 4 | |
Fotobramka (NUL-209) | 4 | |
Czujnik siły (NUL-211) | 2 | |
Czujnik ruchu (NUL-213) | 4 | |
Moduł Bluetooth+USB+Bateria | 4 |
Zawartość zestawu | Ilość | Wartość zestawu |
Monitor Promethean 65″ 4K | 1 | 31 999 zł |
Wizualizer Promethean | 1 | |
Multiczujnik PANDA (PANDA) posiadający:
– kolorowy ekran dotykowy, – czujnik temperatury otoczenia, – czujnik światła, – czujnik poziomu dźwięku, – czujnik barometryczny, – czujnik wysokości, – czujnik pola magnetycznego, – czujnik przyspieszenia, – czujnik wilgotności, – czujnik punktu rosy |
4 | |
Czujnik napięcia (NUL-201) | 4 | |
Czujnik temperatury (NUL-203) | 4 | |
Czujnik światła (NUL-204) | 2 | |
Oksymetr (NUL-205) | 2 | |
Czujnik pH – pHmetr (NUL-206) | 2 | |
Czujnik przewodności (NUL-215) | 4 | |
Moduł Bluetooth+USB+Bateria | 4 |